Del 1, Vilsen bisvärm utanför Ornäs cafe

Mobilen ringer och blir tillfrågad om jag har möjlighet hämta en strategiskt placerad bisvärm på Ornäs cafe. . .

Det var upprinnelsen till ett par dagars fram och tillbaka Ornäs med Defendern

CMR i inspektions tagen innan åtgärd

Väl framme vid kan konstateras att det är fler än bara tvåbenta som gillar att hänga på cafeet

Några har tröttnat, utmattade tappat taget och blivit golvade så att säga men . . .

Svärmlådans väldoftande inre trygga boning med gott om plats lockar snabbt in bina och färden bär därefter hemåt . . .

till jordkällarens svala mörker för återhämtning och vila inför . . .

cykelkärrefärden till bigården . . .

Nu återstår då frågan om resan gått bra . . .

Äventyrsresan i fotspåren efter Miljöpriset . . .

Livets olika kapitel där åldrandet en dag har kommit till en fas där livets låga flämtar och slocknar

För ett par månader sedan visste vi ej vad som väntade oss, man kör på som vanligt men så händer något och nästa dag blir helt annorlunda. Först sorgen att mista en kär familjemedlem som sedan övergår i saknaden

Minnet efter vår älskade Yssie kommer vi för alltid bära med oss i våra hjärtan

Tacksamma för alla härliga stunder tillsammans ❤️

Detta faktum och ynnesten få Miljöpriset 2024 samt en dröm är början till nästa kapitel på vår livsresa tillsammans och anledningen till denna äventyrsresa nyfikna på vad som finns bakom nästa krök med en vilja till fortsatt utveckling

Livet leker Njut🌞❤️👍

Sondmatning och kaffe . . .

med ostmacka i lammbåset, det är en ynnest, det mesta ett resultat av våra dagliga val, där sömn/mat o tandborstning är bra delar. . .
Ja och här sitter jag med ett nyfött litet lamm som vi sondmatat,
Uttagen lamning där tvåan i princip hade vandrat över och såg stranden på andra sidan men som vi hoppas ska stanna kvar i paradiset ännu ett tag ☀️❤️👍